خانمی به نام مریم در بخش نظرات وبلاگ محمدرضا فرهادی پور، سوالی در مورد رشته ها و دانشکده های اقتصاد در ایران پرسیده که من بد ندیدم به صورتی کامل تر پاسخ خودم به آن خانم را در اینجا بیاورم. هرچند که بچه های ورودی امسال به ارشد، انتخاب های خود را کرده و منتظر پاسخ ها هستند و این چشم انداز من به دردشان نمی خورد، اما برای شروع کردن یک بحث جدی در این خصوص که فکر می کنم جالب باشد، این پست را در اینجا می آورم.در ابتدا موضع خودم را روشن کنم که من نوستالژی عجیبی در انتخاب رشته کارشناسی ارشدم دارم و فکر می کنم در جریان این انتخاب یکی از اشتباهات تاریخی زندگی ام که مسیر زندگی ام را تغییر داده است، مرتکب شده ام.(محمدرضا هم چنین احساسی را راجع به انتخاب نکردن شریف داشت)
ماجرا به این صورت است که من امکان انتخاب همه دانشکده های اقتصاد را داشتم. از رشته که صرف نظر کنیم، در تمام دانشکده ها صد در صد قبول می شدم. یعنی با گستره امکان وسیعی تصمیم گرفتم و این دردآورتر است، چرا که بیش از پیش مرا از انتخابی که کردم پشیمان می سازد. اکنون که به عقب نگاه می کنم؛ می بینم اگر شرایط انتخاب رشته همین الان برایم ممکن بود، به احتمال قریب به یقین شریف را انتخاب می کردم. چرا که در این دانشکده جریان غالب علم اقتصاد، بصورتی نسبتا هماهنگ و بسیار منظم تر از سایر دانشگاه ها تدریس می شود. بچه هایی که به شریف می روند، زحمتی مضاعف می کشند، بسیار بیش از ما ریاضی و مدل های مختلف و کاربردهای آنها در اقتصاد را می خوانند، بسیار بیشتر از یک دانشجوی خوب دیگر دانشکده ها، می توانند از دانش اقتصادی خود استفاده کنند و غالبا از دید روشن تر، شفاف تر و مشخص تری در حوزه اقتصاد برخوردارند.
اما بهرحال من دانشگاه تهران، همان پارک دوره لیسانس و رشته تجارت الکترونیک را انتخاب کردم.البته این انتخاب هم بدون در نظر گرفتن جوانب امر صورت نگرفت و کاملا اندیشیده این گزینه انتخاب شد، اما شاید می توانستم با تحمیل زحمتی بیشتر بر خودم و شرایط زندگی ام، این انتخاب را نداشته باشم. بهرحال من از این انتخاب خود چند هدف داشتم: اول، باید به دانشکده ای می رفتم که می توانستم در کنار درس، کار کنم، که این امکان به هیچ وجه در شریف وجود نداشت. دوم، هدف من؛ تحصیل دکتری در خارج از کشور بود، و شایع بود که دوره ارشد شریف حداقل 4 سال به طول می انجامد، بنابراین من می توانستم در دانشگاه تهران حداکثر دوساله درسم را تمام کنم و یکسال هم برای انجام مقدمات مورد نیاز بگذارم و در سال چهارم عملا بصورت بورس در یک دانشگاه متوسط و نسبتا خوب پذیرفته شوم، که به این صورت در وقتم حداقل یکسال صرفه جویی می شد.سوم، از آنجایی که تصورم این بود که تمام دانشکده های ایران شبیه هم هستند، تصمیم گرفتم به دانشکده ای بروم که آسان گیرتر و البته دارای معدل متوسط بالاتری است(که البته برای کسی چون من که تبحر خاصی در گرفتن معدل های پایین تر از متوسط دارد، متغیرمعدل توضیح دهنده خوبی برای انتخاب دانشکده نبود) و نیز اینکه در آن سال(84) نسبت به شریف، یک بدبینی خاصی وجود داشت و گفته می شد که سرفصل های دروس در این دانشکده مشخص نیست، بچه های شریفی بسیار ناراضی هستند و از این چیزها که البته برخی از آنها حظی از حقیقت را با خود داشتند و باعث شدند تا مسئولان در شریف نسبت به اصلاح روند کاری خود و مشخص کردن درسها و سیلابس های مورد نیاز اقدام کنند بطوری که امسال، بچه های شریف بسیار راضی بودند و درسهای مشخصی به آنها ارایه شده بود و خلاصه این مشکل برطرف شده بود.چهارم، هدفم هم از انتخاب تجارت الکترونیک این بود که با توجه به اینکه اولا همه گرایش های اقتصاد در ایران شبیه به هم هستند و نهایتا 6 یا 9 واحد با یکدیگر اختلاف دارند، و ثانیا با توجه به جدید بودن این گرایش و احتمال داشتن بازار کار بیشتر در آینده، می توانست تضمین کاری نسبتا خوبی را برای آینده بدست دهد.(همین قدر کافی است!)
اما متاسفانه با ورود به این گرایش و این دانشکده چندین مورد که هرکدام برای خود، مسایل بزرگی هستند، مرا به شدت آزار داد، از جمله:مشخص نبودن سرفصل درس ها، نبود استاد(قول دانشکده برای آوردن استادهای خارجی، کشک بود!)، کیفیت ضعیف و بسیار پایین درس های ارایه شده، ضعف شدید اساتید، بی نظمی و سردرگمی که البته خاصیت هر رشته جدیدی است، وجود نداشتن چنین گرایشی در هیچ کجای دنیا!!(صرفا MIT یک درس چند واحدی با این نام بتازگی تعریف کرده است. ببینید کشور ما چقدر جلوست!!)، بی ربط بودن و بلاموضوع بودن مباحث مطروحه در این رشته با اقتصاد(معلوم نیست این گرایش که اگر منصف باشم، هیچ ربطی به اقتصاد ندارد و شاید به مدیریت بیشتر مربوط باشد، چرا در دانشکده اقتصاد تعریف شده است.) …
(بیشتر نمی گویم چون هنوز قرار است که در این رشته ادامه بدهم! )
اما برای خاتمه بحث، می خواهم یکسری اصول را در مورد دانشکده های اقتصاد واقع در تهران روشن کنم، شاید به درد برخی از دوستان بخورد:
1- دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران= پارکی زیبا + معدل بالا(بجز برای من!) + امکان دوستی با اساتید پرنفوذ + عدم خواندن اقتصاد(بهیچ وجه!) + امکان پیدا کردن یک شغل نسبتا خوب در برخی نهادهای خاص + امکان کارکردن همزمان با تحصیل + امکان نرفتن سرکلاس ها و دریافت نمرات بسیار عالی(حقیقتا کلاس ها خیلی بی ثمر هستند) + امکان پیدا کردن دوست دختر و دوست پسرهای پولدار!( دانشجویان این دانشکده نسبت به سایر دانشکده ها، از وضعیت مالی و خانوادگی بهتری برخوردارند)
2- دانشکده اقتصاد دانشگاه بهشتی = تیمارستان(دانشجویان را بسیار اذیت می کنند) + چند استاد بسیار خوب + معدل زیر16+ اقتصاد نخواندن + بایکوت شدید اساتید دگراندیش(دانشگاه تهران چنین استادهایی ندارد که نیاز به بایکوت داشته باشند!) + ارشد 3 یا 4 ساله(به گفته دانشجویانی که من از بهشتی می شناسم. البته این امر قطعا استثنا دارد) + فضای طبیعی بسیار زیبا و وسیع + امکان پیدا کردن دوست دختر و دوست پسرهای پولدار!( دانشجویان این دانشکده نسبت به سایر دانشکده ها، غیر از تهران، از وضعیت مالی و خانوادگی بهتری برخوردارند) + واقع شدن در پردیش مرکزی دانشگاه و امکان دوستی با دانشجویانی غیر از دانشجویان اقتصادی
3- دانشکده اقتصاد علامه = جو خوب + اساتید بسیار و در نتیجه محیط رقابتی + معدل بستگی به خودتان دارد + شلم شوربا + جریان غالب و اصلی علم اقتصاد در این دانشکده تدریس نمی شود + هرکس ساز خود را می زند + بیشتر به سالن کنفرانس شبیه است تا دانشکده اقتصاد + محیط بسیار کوچک + دانشجوی بسیار زیاد + دارای اساتید باحال!
4- دانشکده اقتصاد شریف = جریان غالب علم اقتصاد + اساتید بسیار قوی + داشتن یک ذهنیت مشخص و تقریبا هماهنگ و انتقال آن به دانشجو از سوی کادر دانشکده + معدل بستگی به شما دارد + جایی که آینده اقتصاد ایران از آن آنجاست + عدم امکان کار هنگام تحصیل + محیطی شبیه به یک سازمان دولتی + سختی و زحمتی بسیار بیش از 3 گزینه دیگر + اشتباه تاریخی است انتخاب نکردنش!
مشخص است که در کاربرد برخی واژه ها اغراق شده است. بنابراین دوستانی که خصوصا دانشکده های تهران و بهشتی را می پسندند، آزرده نشوند و نظر خود را در صورت مغایرت با نظر من، منعکس سازند. بدیهی است که این اظهارات، به مثابه یک گپ و گفت دوستانه است و قصد اهانت به هیچ شخص یا گروهی وجود نداشته است.
راستی دوستان شهرستانی هم می توانند راجع به دانشکده های خود بنویسند.
نظرات در وبلاگ قبلی
نویسنده: حسن
پنجشنبه 11 مرداد1386 ساعت: 17:22
یه پست نسبتا کوتاه در مورد نسبت فلاسفه با کاپیتالیسم نوشته ام که خوشحال میشم بخونیدش.
http://yoruldum.blogfa.com/post-102.aspx
ممنونم.
وب سایت
نویسنده: نیما
پنجشنبه 11 مرداد1386 ساعت: 19:9
نوشتن این طور مطالب فارغ از محتوای آن خیلی مفید است. کمک می کند اطلاعات دانشجوهای جوان افزایش پیدا کند. ممنون که نوشتی
وب سایت
نویسنده: بي نام
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 0:38
به عنوان يه فارغ التحصيل تازه، فقط بگويم بيشتر مردم از خنده خيلي با حال و دقيق و شبيه واقعيت بود
نویسنده: محمدرضا فرهادی پور
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 0:45
خوشم آمد. حرف دل ما را زدی.
وب سایت
نویسنده: پیمان فیروزی
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 1:19
آقا من نگرانم . با این تعریفهایی که از شریف میکنید دیگه ما امسال نمیتونیم اونجا قبول بشیم . تقاضا روش خیلی میره بالا . به نظرم بهتره ترجیحاتتون رو پنهان کنید . با این کارها فقط آه دل ما میگردتون ها !
![]()
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: حمید
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 1:50
لیسانس چه رشته ای و کجا خوندین ؟
نویسنده: صادق
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 10:41
پیمان نگران نباش؛ از اونجایی که بیشتر دانشجویان اقتصاد تمایل دارند تا براحتی بتونند لیسانس بگیرند با معدل بالا و حتی المقدور از امکانات پارک هم بهره مند شوند، این حرف ها باعث می شود تا تقاضا برای دانشگاه هایی دیگر، غیر از شریف بالا رود و نه تقاضای شریف که تنها امکان تفریح در آن میز پینگ پنگی است که کج و معوج هم هست. کسانی که می خواهند بروند شریف از هم اکنون غالبا هدف خود را مشخص و برنامه خود را ریخته اند. اما شما قبول می شوی فقط باید بدانی چه منابعی را بخوانی. آنهم بصورتی هدفمند. اگه خواستی منابع مهم رو معرفی که نه!! برات میل می کنم! تا اثر این پست خنثی شود!
آقای حمید من لیسانس هم در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بودم.
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: عنایت
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 12:52
سلام. خیلی شبیه به واقعیت نوشته بودی.ممنون.
وب سایت
نویسنده: مریم
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 17:49
1 – آقای الحسینی , از توجهتون به این سوال که سوال مهمی برای من و شاید خیلی های دیگر باشد متشکرم . و از این که دیدم در وبلاگ خود به این موضوع پرداخته اید , خیلی خوشحال شدم .
اطلاعات بسیار خوب و منسجم و کاربردی ای را در این پست ارائه کرده اید . که البته تمجید تعدادی از دوستانتان در بخش نظرات , در این مورد بر مفید بودن آن بیشتر تاکید می کند .
2 – شاید به قول آن آقا یا خانم همدانی , در بخش نظرات وبلاگ آقای فرهادی , من خیلی نسبت به رتبه خودم خوشبینم و خیلی خودم را مثل شماها می بینم .ولی من از اول تابستان شروع کردم و سعی می کنم تمام تلاش خودم را به کار بگیرم . اما اینکه تا چه اندازه بتوانم موفق بشوم را نمی دانم . به همین علت گفتم شاید بد نباشد در این زمینه اطلاعاتی را از کسانی که خودشان این مسیر را طی کرده اند , بپرسم . و شاید انگیزه ای شود برای تلاشی بهتر .
3 – خیلی عالی میشه , اگر آن منابع مهمی را که قولش را به آقای فیروزی دادید , برای من هم میل کنید . البته اگر مشکلی در خنثی شدن اثر این پست ایجاد نمی کند !
4 – من باز هم در بخش نظرات وبلاگ آقای فرهادی خواندم كه یکی از دانشجویان اقتصاد شریف در مورد پایین بودن سطح معدل در آنجا معترض بود .و نوشته بود به همین علت نتوانسته در بورسیه بانک مرکزی شرکت کند و …
البته ایشان از اولین ورودی های اقتصاد شریف بوده و طبق نظر شما شاید امسال وضعیت بهتر شده باشد , ولی آیا به نظر شما تنها این یک مورد نمی تواند يك اشكال مهم براي شريف باشد ؟
پست الکترونیک
نویسنده: صادق
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 18:27
چرا قطعا سطح معدل در شریف پایین تر از تهران و حتی علامه است. اما خوب این امر بستگی به ترجیحات شما دارد. دل به بورسیه بانک مرکزی و این گونه امتحانات نبندید. چرایش هم بماند برای بعد!
عناوین منابعی که فکر می کنم مهم هستند را برایتان ایمیل می کنم.
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: حمید
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 18:34
برای من هم میل کنید ممنون میشوم.
پست الکترونیک
نویسنده: امید
جمعه 12 مرداد1386 ساعت: 19:15
لطفا منابع رو برای من هم ارسال کنید.
البته من لیسانس کامپیوتر دارم و چند سال هم از فارغ التحصیلیم می گذره
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: حميد گيوی
شنبه 13 مرداد1386 ساعت: 9:25
صادق عزيز سلام.
…
…
..
آقای پيمان فيروزی . برو بنشین درست را بخوان و توکل کن به خدا. منابعی که صادق قرار است برایت ايميل کند شايد که هرگز به دستت نرسد. آخه صادق جان بعضی وقتها خیلی خسته است. بعضی وقتها مسافرت است. بعضی وقتها گرفتار است . بعضی وقتها هم که اصلا یاد من و تو نیست . این میشود که میگوید منابعی را به تو معرفی میکنم و 4 هفته میگذرد و هیچ خبری نمیشود. برو دستت را به زانوی خودت بگیر و بگو یا علی . ان شاا.. که هر کجا بخواهی قبول میشوی.
وب سایت
نویسنده: مهدی
شنبه 13 مرداد1386 ساعت: 12:11
سلام آقا صادق
من در وبلاگ آقای فرهادی پور هم کامنت گذاشتم و توصیه میکنم دوستان ان کامنت مربوطه رابخوانند. در سایر دانشکده ها نبوده ام ولی تاکید میکنم که شریف آش دهن سوزی نیست و قصد ندارم دوباره دلایلش را اینجا تکرار کنم.
نکته خیلی خیلی مهمتری که میخوام بگویم این است که همه چیز بستگی به خودم ادم دارد و حتی یک اشتباه بزرگ در گذشته ممکن است باعث شود در اینده پیشرفت بیشتری بکنیم. در واقع این طرز فکر که ما در گذشته اشتباه کردیم پس نابود شدیم و… خیلی خطرناک است. در ایران آسمان همه جا یک رنگ است
نویسنده: صادق
شنبه 13 مرداد1386 ساعت: 13:38
سلامی با عرض شرمندگی خدمت حمید عزیز! آقا من همان روز، عناوین منابع را به این دوستان ایمیل کردم. اما در مورد قولی که به شما دادم واقعا شرمنده ام . فراموش کردم. از طرفی این فراموشی هم دلیل داشته است. چرا که خیلی سخت است که به کسی که اقتصاد نخوانده، منابعی را معرفی کنی برای آشنایی با اقتصاد آنهم به فارسی. ولی حتما امروز یا فردا برایت ایمیل میکنم. خلاصه ببخشید
آقای مهدی گرامی؛ نمی دانم که شریف آش دهن سوزی هست یانه. من طبق چیزهایی که از دوستانی که در آن دانشکده بودند، شنیدم و با توجه به اساتیدش و نیز با عنایت به اوضاع دانشکده های دیگر، وضع شریف را خوب ارزیابی کردم. که ممکن است درست نباشد، هرچند که من تابحال به نادرستی آن معتقد نیستم.
اما اینکه ما نابود شده ایم، بخاطر یک اشتباه که من هم موافقم خیلی خطرناک و غیرمسئولانه است. من فکر نمی کنم چنین حرفی زده باشم. همین جا اعلام میکنم که به هیچ وجه نابود نشده ایم و سالم هستیم! اما خوب شاید می توانستیم، بهتر پرورش پیدا کنیم. همین. در ضمن ممنونم بابت توجه و هشدارت.
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: پیمان فیروزی
يکشنبه 14 مرداد1386 ساعت: 0:13
اول از همه اینکه صادق لطف کرد منابع رو فرستاد !
ضمنا یک نکته ای خیلی اهمیت داره .
ببینید اگر یک دانشکده به چیزی معروف بشه احتمالا در سال های بعد میتونه دانشجویانی که به اون مورد خاص علاقه دارند رو جذب بکنه . مثلا الآن پیچیده که در شریف اقتصاد رایج تدریس میشه . یا اینکه سختگیر هستن و. این باعث میشه تیپ دانشجوهای آینده تحت تاثیر قرار بگیره . همون جو آینده هم به عملی شدن این شایعات ( حتی اگر کذب باشن ) میتونه کمک بکنه .
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: یه بیچاره
يکشنبه 14 مرداد1386 ساعت: 14:6
دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان:جو خرخونی+بخون برو درک+استادای نمره بده جون بده+استادای بی سواد و دختر باز+پز عالی جیب خالی+آفتابه لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی+ارائه مدرک افتخاری دوره آشنایی با احکام اسلامی پیشرفته+دارای زمین و بیابانهای اضافی+دانشجویان پاچه خوار(به خصوص در دوره ارشد و دکترا)+ارشد 3 ساله+رفتن و نرفتن سر کلاس فرقی نداره نمره زیر 16+با درس کار کنی استاد هم بهت حسودی می کنه!+بایکوت شدید دانشجویان غیر اصفهانی!!
نویسنده: صادق
يکشنبه 14 مرداد1386 ساعت: 18:46
اصفهان رو تا حالا چیزی ازش نمی دونستم. مفید بود. ظاهرا خیلی شبیه شیراز است از بسیاری جهات. چرا که من بسیاری از اینها را از بچه های شیراز هم شنیده ام.
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: مههم نيست
دوشنبه 15 مرداد1386 ساعت: 10:52
آقا يك اشتباه بسيار بزرگ كردين، آن هم در مورد اساتيد شريف، شريف از ظعف اساتيد واقعا رنج مي بره، شايد بشه گفت شريف اصلا استاد نداره. كشاورزش كه اداب معاشرت بلد نيست، نيلي كه فكر مي كنه فقط خودش مي فهمه، زماني كه تعطيله، سوري آخر بي خياليه ، سپهوند هنوز بچس. از اين مطالب بايد بفهمين كه چي كاره هستم و دانشجوي كجا
نویسنده: صادق
دوشنبه 15 مرداد1386 ساعت: 12:43
بله فهمیدم!! اما فکر می کنید که اساتید بقیه دانشکده ها بهتر هستند. ما در یک قیاس بین اساتید دانشکده های مختلف این نظر را دادیم. ارنه مشخصا تمام اساتید طبیعی است که نقاط ضعفی داشته باشند. همین آقای کشاورز که آداب معاشرت بلد نیست در دانشگاه تهران یکی از بهترین اساتید است. همین آقای سوری در دانشگاه بوعلی چنین است و خوب نیلی اگر خوب درس بدهد کافی است مهم نیست که چه فکر می کند. مرسی بابت توجهت. ولی نظرم دیگه مثل قبل در مورد شریف رادیکال نیست هرچند که هنوز هم شریف را ترجیح می دهم.
وب سایت پست الکترونیک
نویسنده: امیر
چهارشنبه 17 مرداد1386 ساعت: 13:49
سلام. میشه برای من هم منابع رو بفرستید؟؟
دانشجوی درمانده شریفی!
پست الکترونیک
باربد گفت
با سلام به دوست خوبم كه اينقدر زيبا و قشنگ دانشكده هاي اقتصاد ما رو توصيف كرد
دوست عزيز
من هم مثل خيلي هاي ديگه كه همه ما ميشناسيم و شايد خود شما نا خواسته وارد رشته اقتصاد شديم و اين مسير رو انتخاب كرديم
من بيش از 10ساله كه وارد اين رشته شدم و هنوز هم در حال تحصيل هستم و تمامي اين مسائلي رو هم كه گفتي رو از نزديك ديدم و با بسياري از اونا موافقم اما يه نظر كوچك هم دارم
اين جوري كه از شريف تعريف و تمجيد مي كني نشون مي ده كه از اونجا نسباتا بي خبري
از اوضاع سرفصلهاشون……..اساتيدشون………و………..
بايد قبول كنيم كه شريف(كه براي من هميشه قابل احترامه) تو زمينه اقتصاد ضعيف تر از دانشكده هايئ مثل تهران و … هست
نه اين كه من تعصب خاصي داشته باشم اما اينو تو كار و مقايسه ديدم
و همكارانم در دانشگاههاي ديگه هم اين موضوع رو تائيد مي كنن
اين كه ما تو اقتصاد فقط به رياضي و مدل فكر كنيم واقعا ما رو از وقعيت اقتصاد دور مي كنه….
اقتصاد علاوه بر مدل نيازمند تجزيه و تحليل علمي است كه بسيار مهم تر از ساير مسائل است .
من رو ببخش كه در باره نظرهاي قشنگت كمي نقد شاگردانه داشتم
اميدوارم تو اقتصاد هميشه موفق باشي
يك دانشجوي اقتصاد
——————————-
صادق: سلام آقای باربد گرامی
نقد شما چه کوچک و چه بزرگ قابل احترام است قطعا
اما چند نکته:
1-من از سرفصل ها و اساتید شریف اطلاع نسبی دارم و چند تن از دوستانم در آنججا تحصیل می کنند. از نظر سرفصل آنها حدود 9 واحد بیشتر از ما سنجی و اقتصاد ریاضی می گذرانند و خرد و کلانشان هم بسیار پیشرفته تر و بیشتر از چیزی که در مابقی دانشکده ها تدریس می شود است، در ضمن درس های جانبی دیگری نظیر معرفت شناسی و غیره هم دارند که در کنار آن سرفصلهای اولیه ترکیب بسیار خوبی را ایجاد کرده است.
2-”اين كه ما تو اقتصاد فقط به رياضي و مدل فكر كنيم واقعا ما رو از وقعيت اقتصاد دور مي كنه” درسته اما فقط نصف واقعیته. چرا که بدون مدل هم اصلا امکان پرداختن به واقعیت اقتصادی ممکن نیست. و کاری که دانشکده اقتصاد شریف می کند ظاهرا ترکیب اینهاست البته با چاشنی مدلینگ و ریاضیات پیشرفته تر. این همان چیزی است که در دنیا به اسم اقتصاد تدریس می شود. ولی در سایر دانشکده های ما صرفا آن بقیه چیزها(که معلوم نیست چی هستند) تدریس می شود.
3- آقای باربد عزیز؛ تجزیه تحلیل علمی مگر بدون روش و بدون مدلهای نظری ممکن است؟ کجای استفاده از ریاضیات باعث می شود که تجزیه تحلیل ما غیر علمی شود؟ اتفاقا فکر می کنم نظر غالب اینست که رابطه ای معکوس در اینجا وجود دارد.
مرسی از توجهتان
مهدی گفت
سلام
من خیلی خوش حالم که اتفاقی وارد وبلاگ شما شدم .
راستش رو بخواهید من امسال دانشجوی سال آخر مهندسی نفت اهوازم(دانشگاه صنعت نفت ).
ولی از زمان ورودم به این رشته با اقتصادو انرژی و مسایل اقتصادی نفت سروکار داشتم ولی درسهای صرف اقتصادی مثل خرد و کلان رو نخوندم. از طرفی به خاطر علاقه شدیدی که به اقتصاد دارم می خوام ارشد رو اقتصاد امتحان بدم. تا الان هم کمی از خرد و آمار رو خوندم. نظر شما چیه؟
———————————–
صادق: با فرض اینکه به اقتصاد علاقه دارید(آنطور که خودتان گفته اید)، من صرفا در باب امکان قبولی شما در رشته اقتصاد صحبت می کنم و نظرم هم اینست که قبول شدن در ارشد اقتصاد به هیچ وجه سخت نیست، خصوصا برای شما که فنی هستید، چرا که ریاضی و آمار و زبان خوبی دارید و صرفا خرد و کلان می ماند که با خواندن دو کتاب می توانید درصد خوبی در کنکور بزنید. منابع پیشنهادی را برایتان میل می کنم.
موفق باشی
مرضیه گفت
با سلام و تشکر از وبلاگ بسیار خوبتون. فارغ التحصیل رشته ریاضی کاربردی هستم و خیلی دوست دارم که فوق اقتصاد بخونم تا به حال خیلی دنبال منابع اصلی این رشته گشتم ولی هر بار یه سری منابع رو بهم معرفی کردن! و این باعث شده که ندونم کدوم یکی واقعاً بهتره؟ میشه لطف کنید و این منابع رو برام میل کنید.در ضمن بهم گفتن که جزوه های اساتید دانشگاههای تهران از همه مهمتره !!! با توجه به این که شهرستانی هستم چطوری می تونم اونا رو یا هرچی رو که شما توصیه می کنید تهیه کنم؟
حامد گفت
سلام .من ارشد اقتصاد پیام نور تهران قبول شدم.اما دوستی دارم که دانشجوی شریف هست و میگه سال دیگه شرکت کن که دانشگاه خوب(مثل شریف) قبول شی.به نظر شما ارزشش رو داره؟خیلی ممنون.
———————
صادق: سلام. به نظر من لیسانس خیلی تفاوت نمی کند کجا باشید. و اقتصاد هم که لیسانسش به لحاظ کاری بدرد نمی خورد. بنابراین به نظر من تمرکز تان را روی درس بگذارید و خوب درس بخوانید تا ارشد یک دانشگاه خوب قبول شوید. این مهمتر است. یکسال هم کمتر از دست داده اید. قبول شدن در کنکور هم به شدت تابع شانس و تابع عواملی است که قابل پیش بینی نیستند بنابراین فکر میکنم معقول تر خواندن پیام نور باشد. در این زمینه می توانید با پیمان فیروزی که دانشجوی اقتصاد پیام نور است و فهم اقتصادی اش از غالب دانشجویان دانشگاه تهران بیشتر است کمک بگیرید.(پیوندش در بخش پیوند ها هست؛ مطالعه اقتصادی)
مرضیه گفت
سلام
کجایید؟ انگار خیلی مشغولید! چرا به میل من جواب نمی دهید؟ چطوری می تونم جزوه ی آقای تیمور محمدی رو دریافت کنم؟ منتظر جوابتون می مونم!!
خیلی ممنون.
———————————-
صادق: بله سرم خیلی شلوغ است. از این بابت که پاسخ ایمیل دومتان را ندادم عذر می خواهم. اما فکر کنم که عرض کردم جزوه ایشان چندان به درد کنکور نمی خورد. ولی با این حال فکر می کنم بتوانید آن را در کپی(انتشاراتی) دانشگاه علامه پیدا کنید.
موفق باشید
مهم نيست گفت
سلام . من دارم برااي ارشد اقتصاد آماده مي شم به نظرتون تو اين دو ماه مونده مي تونم خودم رو به رتبه يك رقمي برسونم . البته رشته ام غيرمرتبطه !!!!!!
—————
صادق: می توانید! البته با اما و اگر های فراوان. اولین آنها اینست که رشته اتان ریاضی یا فنی باشد. دوم آنست که این دو ماه را فقط وقف اقتصاد کنید.
اعظم گفت
سلام.قبلا اززحمات شما برای راهنمایی تان متشکرم.
من لیسانس فیزیک کاربردی هستم.بدلیل عدم بازارکار این رشته می خواهم در ارشد رشته اقتصاد را انتخاب کنم .نظر شما در این باره چیست؟آیا می توانم موفق شوم.لطفا منابع را برای من هم بفرستید.
siavash گفت
با سلام من لیسانس حسابداری دارم
در یک سازمان نیمه دولتی به صورت قراردادی مشغول کار هستم
ضمنا دیپلم ریاضی گرفتم
آیا رشته اقتصاد به درد من میخوره چون میخوام در یک رشته کارشناسی ارشد درس بخونم منتظر پاسخ شما هستم
با تشکر
منا گفت
فروش سوالات 8 گانه کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) اقتصاد سال 1387 پارسه به همراه پاسخ های واقعاً تشریحی تنها 10000 تومان
تلفن : 09132693812
hamed گفت
salam
lotfan darsad haye lazen baraye ghabooli arshad ham elam konid
اكبري گفت
با سلام و خسته نباشيد
دوست عزيز من در كنكور اقتصاد سال 87 شركت كردم و تقريبا درصدهاي زير رو بدست آوردم : خرد : 56% – كلان 75% – رياضي 54% – آمار 50% به نظر شما آيا شانس قبولي در دانشگاه ملي( روزانه يا شبانه ) و يا پيام نور رو دارم يا نه ؟
salam گفت
dooste aziz site shoma ye chizi kam dare oonam darkhastie ke man ghablan azatoon kardam.bazam yadavari mikonam age moomkene darsadhaye lazem baraye ghabuli arshad eghtesad ra elam konid .mamnoon.
مسعود گفت
با درود .
من امسال فوق اقتصاد امتحان دادم و رتبه من 583 شده با درصدهای زیر:
خرد 55 ،کلان 52 ،ریاضی 73 و امار 60
میخواستم بدونم با این رتبه امکان قبولی من وجود داره یا نه مثلا شبانه سیستان و بلوچستان و غیره..
محمد گفت
با سلام
).ریاضیاتم ام زیاد تعریفی نداره.
خوشبختانه رتبه من امسال در حدی هست که امکان انتخاب شریف را هم دارم.کارشناسی هم در تهران بودم.ولی متاسفانه بسیار مرددم که بین شریف و تهران کدوم رو انتخاب کنم لطفا کمک کنید.
در ضمن به دکترا هم فکر می کنم اما برای خارج از کشور برنامه خاصی ندارم(تصویر خاصی هم ندارم
mohsen گفت
salam, ye soal daram, ba 355 mitunam be shabaneye yeki az daneshgahaye tehran omidvar basham?
——————-
صادق: بله!
فرشته گفت
سلام
لطفا در زمینه آزمون کارگزاری نمایندگی2 توضیح دهید و منابع آن را بیان نمایید.
با تشکر
حسن سلمانیان گفت
با سلام
اگه امکان داره اون منابع ارشد اقتصاد رو برای من هم میل کنید
ممنون میشم
در ضمن من لیسانس فیزیک اتمی دارم
بدبختیه دیگه ، چی بگم!
فاطمه گفت
سلام. خسته نباشید. من کارشناسی بهداشت محیط دارم .دانشگاه تهران درس خوندم . الان تصمیم دارم برای ارشد رشته ام را عوض کنم .و فقط به بازار کارش فکر می کنم . از ریاضی هم حالم بهم می وره . بین دورشته مهندسی محیط زیست و اقتصاد مردد هستم. اولی به رشته ما نزدیکه و دومی شنیدم که بازار کارش توپه . حالا چه کنم ؟
mohsen beiky گفت
salam
man fareghottahsil riazy mahz hastam mikhastam age momkene manabe karshenasi arshad ra baram befrestid dar zemn ettelaateton kheili baram mofid bod
mamnon ba tashakkor
khodahafez
———————
صادق: ایمیلی که معرفی کرده اید مشکل دارد. یک میل به من بزنید تا بتوانم برایتان بفرستم.
محمد گفت
سلام خسته نباشید
ترجیح شما بین تحصیل در ارشد اقتصاد دانشگاه آزاد تهران مرکز وماندن یکسال پشت کنکور کدام یکیست؟
ضمنا من صنایع خوندم!و تمایل به موندن دارم
لطف کنید منابع ارشد اقتصاد رو برام میل کنید.
ممنون
————————
صادق: من آزاد را انتخاب می کنم. به دو دلیل: اول اینکه وضع فردای مملکت معلوم نیست و بسیار بی ثبات است بنابراین هرچه سریعتر مدرکتان را بگیرید مغتنم است. دوم هم اینکه برای ادامه تحصیل بچه های آزاد راحتتر دکتری آزاد قبول می شوند و عضو هیات علمی آزاد شدن هم راحتتر است خصوصا برای دانشجویان خودشان.
فرشته گفت
سلام
لطفا منابع کنکور ارشد را در سایت بزنید تا همه بتوانند استفاده کنند.
مرسی
الهام گفت
سلام
ممکنه لطفاً منابع ارشد رو برای من هم ایمیل کنيد.
بسیار ممنون از لطفتون
صدیف جنانی گفت
سلام
من ترم آخر کامپیوتر هستم. ممنون میشم اگر منابع ارشد رو برای من هم ایمیل کنید و می خواستم راجع به گرایش تجارت الکترونیک بیشتر بدونم. اینکه توی این گرایش چه هدفی دنبال میشه؟
با تشکر
سعید گفت
سلام.
من کارشناسی ارشد آمار دارم و خیلی به اقتصاد علاقه دارم(دوره لیسانس 4 واحد اقتصاد داشتیم که 5/19 گرفتم، البته استادش هم گلاب بود.) برای ادامه تحصیل سه تا گزینه مد نظرم هست: 1-دکترای آمار 2- شرکت مستقیم در آزمون دکترای اقتصاد(که قبولیش بعیده و خیلی جاها جز شرایطش ارشد اقتصاد داشتن است) 3- شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد به هدف دانشگاه شریف(که می تونم قبول بشم).
ازطرفی اگر وقتی که برای خواندن اقاصاد میذارم برای آمار بذارم دکترا قبول میشم.
می خواستم ببینم تظر شما چیه؟
باتشکر. موفق باشید
lindi گفت
سلام ، من فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشکده اقتصاد شهید بهشتی هستم ، لقب تیمارستان برای این دانشکده عمق فاجعه را برای فرد ناآگاه که فقط میخواهد دانشگاه سراسری قبول شود را آشکار نمی کند . فقط به هر کسی که رتبه خوبی آورد عرض میکنم اگه پیام نور بروید بهتر از اینجاست. از دانشجویان ارشد تعهد میگیرند که سر کار نروند و طوری دروس را میچینند که از شنبه تا 4 شنبه دانشگاه بیایند . همه ی همه ی همه ی دروس هم در انحصار اساتید خاصی است که افتخارشان انداختن 90 درصد بچه ها با نمره 4 و 5 است.
لطف کنید وضعیت این دانشکده را برای بچه هایی که میخواهند آنجا را برای تحصیل انتخاب کنند باز گو کنید.
در ضمن دانشگاه تهران نسبت به همان تیمارستانی که فرمودید بهشت است . ناشکری نکنید !!!
نسیم گفت
سلام میشه واسه منم منابع ارشد اقتصاد رو میل کنید.
ممنون میشم
Amir گفت
از آقای الحسینی انتظار می رفت تا تحلیلی علمی تر و قابل استناد تر ارائه می کردند
محمد گفت
باسلام.اگرممکناستمنابعکنکورارشداقتصاد را برای من میل کنید.
سعید گفت
من می خواستم هم منابع و هم در صد های ارشد در سال 87 برام ایمیل کنید چون رشته من کامپیوتر است اما ارشد می خوام در اقتصاد امتحان بدم.
شهرزاد گفت
salam aghaye hoseini khubin?man az daneshjuyane egtesade daneshgahe tabrizam..ke say daram tu arshad az inja khalas sham..age lotf konin va manabe moheme konkure egtesad ro vase manam befrestin kheyly mamnun misham.thanks
مونا گفت
salam man daneshjoye eghtesade nazari hastam mikhastam bedonam konkore arshadam azmayeshi dare?az che termi?man mikham 6 terme tamom konam!mishe darsad haye ghaboli ro ba manabe konkore arshade eghtesad vasam mail konin!mamnon
سعید گفت
سلا م
باعرض خسته نباشید
من از شما می خوام کهدر مورد درصد ها ورتبه ها هم یکم صحبت کنید که با چه در صد های و کجا ها میتوان قبول شد. اگر هم مطلب به درد بخوری باشد و به ای میل من بفرستید خیلی ممنون میشم
مهدی گفت
با سلام من مهدی هستم دانشجوی سابق کارشناسی دانشگاه بوعلی.رتبه کنکورم 2 رقمیه. درصدام:خرد 72.کلان65.ریاضی83.آمار80.
معدلمم 15.58 بوده.
دانشگاه بوعلی از نظر کادر درسی خوبه ولی از نظر کادر اداری افتضاحه.
برای یه انتخاب واحد 3 روز وقتمونو میگرفتن. در ضمن میانگین 3 نفر از این دانشگاه هر سال 2 رقمی میارن که از قضا همیشه هر سه نفرشونم پسرن
در ضمن این دانشگاه 2بار رتبه 1 رو داده.
اولویتام
1.محض شریف
2.محض تهران
3.محض علامه
4.تجارت تهران
5.توسعه تهران
6.انرژی تهران
7.محض بهشتی
8.توسعه علامه
9.محیط تهران
10.محض بوعلی
سال 86 با رتبه 99 محض بهشتی و محیط تهرانو رسونده بودن در امسال(87
) هم 13 نفر روزانه تهران زیاد شده پس انتخابامو محدود کردم چون رتبم پایین تر از این حرفاس. در ضمن کسانی که میخان واسه کنکور بخونن یادشون باشه بین تهران و شهرستان خیلی فاصلس.
آتوسا گفت
سلام از مطالبی که نوشتید استفاده کردم ، ممنون.
من دانشجوی ارشد اقتصاد کشاورزی هستم. می خواهم برای دکترای اقتصاد یکی از دانشگاههای تهران بخونم. ممکنه اگر اطلاعات و منابعی داشتید برام بفرستید.
sajjad گفت
ba salam va tashakkor az vebe khoobetoon man fareghottahsile mechanic hastam va mikham dar arshad eghtesad emtehan bedam vali manabe darsi(na konkoori)ra nemidanam lotf mikonid mano komak konid?
sahar گفت
man sale akhare resjteye egtesadam dar magtae karshenasiam ye soal dashtam
sahar گفت
faragira ke bedune konkuran vasae arshad motabaran?
araz گفت
با سلام
اگه امکانش هست منابع رو واسه منم بفرستین.
yashasin
ارغوان گفت
سلام از اطلاعاتتون ممنون . برای من که 3 هفته برای گرفتن همچین اطلاعاتی اینترنت رو زیر و رو کردم پیدا کردن اتفاقی این سایت واقعا” مفید بود . من دانشجوی ترم آخر اقتصاد هستم و توی تابستون تقریبا” 25%از منابع ارشد رو خوندم (از هر 5 درس + تست) اما نگرانم از آزمون !!! در صورت امکان میشه منابعی رو که خوندنش لازم تر از بقیه هست رو برام ایمیل کنید . باز هم ممنون !
Hossein Daghianoos گفت
Salam, Mr. Sadeq Alhoseini. Lotfan manabe Arshad eghtesad ro baraye man ersal namayid. kheili mamnoon misham.
ارغوان گفت
آقای الحسینی
سلام
از بابت منابع و راهنمایی خوبتون ممنونم.براتون امکان داره تا حدود درصد ها و رتبه آزمون ارشد را که برای قبولی در دانشگاه تهران و دانشگاه علامه لازمه برای من بفرستید .
متشکرم
حسین گفت
من رشته فنی خونده ام و الان قصد شرکت در رشته اقتصاد را دارم از شما می خواستم که در صورت امکان منابع و گرایشهای ارشد را برای من میل کنید
با تشکر
نازنین گفت
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.من رشته کارشناسی ام آمار است اما به رشته اقتصاد علاقه زیادی دارم .اما نمی دانم برای ارشد چه منابعی در موفقیتم موثر است.از شما استعا دارم منابع را به من معرفی کنید.یک دنیا ممنون میشوم.طاعات همگی مورد قبول پروردگار انشاالله
نرگس گفت
سلام حالتون خوبه؟من لیسانس اقتصادم و میخوام واسه فوق بخونم .و در اینجا به نظرم ذکر چند نکته لازم اومد اونم اینکه اولا وقتی همه هلاک منابع اصلی ارشدن خوب چرا همینجا نمیزارین که همه بببینن حتما باید میلش کنین؟بعدشم از تمامی لیسانسه های غیر مرتبط عاجزانه تمنا دارم که برن ارشد رشته مرتبط با خودشونو بدنو نیان جای ما رو هم تنگ کنن.و در آخر خواهشمندم که منابع ارشد رو برای منم میل کنین!!!
مهرداد گفت
باسلام من ترم اخر اقتصادن تابستونم نرسیدم و فقط کلان 1 رو خوندم ایا تو زمان باقیمانده امید دارم برای ارشد ؟ خرد و کلانم خوبه و فقط از ریاضی و آمار میترسم . اگه لطف کنید منابع مهم رو برای منم ارسال کنید ممنونم . موفق باشید
مهرداد گفت
دستتون درد نکنه آقای ابوالحسنی برای منابع . آیا من ریاضی و آمار که تا حالا نخوندم به نظر شما کتابهای رنجبران رو میرسم بخونم .
نرگس گفت
سلام حالتون خوبه؟آقای الحسینی پس چرا واسه من منابع رو نفرستادین خوب منتظرم
———–
صادق: همان زمان برايتان فرستادم. دوباره مي فرستم
مرضيه گفت
با سلام
من رشته فنی خونده ام و الان قصد شرکت در رشته اقتصاد را دارم از شما می خواستم که در صورت امکان منابع كارشناسي ارشد اقتصاد به همراه درصد هاي مورد نياز براي قبولي در دانشگاههاي تهران رابرهي من بفرستيد
با تشكر
اشکان گفت
با سلام
آقای الحسینی همه مطالب بالا رو خوندم ، خیلی خوب بود دستتون درد نکنه . من هم به شکل جدی شروع کردم به خوندن. اما همیشه این ترس رو دارم که شاید این منابع همون هایی نباشه که برای کنکور لازمه . اگه امکان داره منابع کارشناسی ارشد رو برای من هم میل کنید. خیلی ممنون از لطفتون.
ارغوان گفت
سلام امیدوارم که حاله همتون خوب باشه همه اقتصادیا گلن امیدوارم همتون موفق باشین آقای الحسینی لطفا منابع رو برای منم بفرستید متشکرم
محمود گفت
با سلام
اگه امکان داره اون منابع ارشد اقتصاد رو برای من هم میل کنید
محمود گفت
با سلام
اگر امكان دارد منابع مختصر ارشد اقتصاد را با توجه به وقت محدود بنده (روزانه حدود4تا 5 ساعت )مطالعه براي من هم بفرستيد.
آرتادخت گفت
سلام . لطفا منابع رو برای منم میل کنید .سپاسگزارم
آزاده گفت
سلام . من کارشناسی حسابداری خوندم و میخوام ارشد اقتصاد شرکت کنم . لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنید که چطوری میتونم موفق بشم که در یکی از دانشگاههای تهران پذیرفته بشم و آیا اصلا شانسی دارم؟ واگه ممکنه منابعی که مفیدترن رو هم بای من میل کنید چون واقعا نمیدونم باید چکار کنم خواهش میکنم به من بگین چون خیلی دوست دارم قبول بشم. ممنونم
آزاده گفت
سلام. همه مطالبتونو خوندم. واقعا عالی بود . من رشته ام حسابداریه ولی میخوام ارشد اقتصاد امتحان بدم. خیلی ام مشتاقم. ولی نمیدونم منابع ش چیه و از کجا و چه جوری باید شروع کنم.واقعا ممنونتون میشم اگه راهنماییم کنید.
awen گفت
با سلام خدمت شما
اگه امكان داره منابع ارشد اقتصاد را برام بفرستيد.awen2705@yahoo.com
محمود گفت
با سلام
شرمنده من 2 با ر خواستم منابع مختصضر ارشد رو براتم بفرستيد ولي هنوز چيزي دريافت نكردم و چون وقت كمي هم مونده اگه امالن داره لطف كنيد برام بفرستيد.
یکی گفت
ببخشیدا یه سوال:چرا هر کی میخواد ارشد اقتصاد بده حتما نیخواد تهرانم قبول بشه؟به نظر من شانس افرادی که تازه می خوان وارد این رشته بشن حتی تو دانشگاههای شهرستان هم خیلی کمه…
رها گفت
سلام
با تشکر از وبلاگ مفیدتون،می خواستم بدونم ایا شما اطلاع دارین که ازمون دکتری بانک مرکزی امسال هم برقرار می شه یا نه؟چه تاریخی؟و منابع آزمون را از کجا باید پیدا کنم.
اشکان گفت
سلام
فکر کنم این پست تعطیل بشه بهتره ! آخه آقای الحسینی خداییش دلت میاد این همه اشتیاق کاربران عزیز رو بدون جواب بذاری؟ درخواست همه هم مشترکه . لطفاً زود منابع رو تو همین پست بذار وگرنه یک فکر دیگه درحقت می کنم!
آرتا دخت گفت
سلام ممنون که منابع رو میل کردین ،اگه وقتشو داشتین درصد دروس رو هم (حدودی)برای کسب رتبه زیر 20 برام لطفا بفرستین بسیار سپاسگزار م
من گفت
بسم ا…
سلم پست فوق العاده ای بود
می شه منابع رو برای من هم بفرستید . و درصد های لازم برای کسب رتبه ی زیر 20 .
آقا بازم خدا رو شکر کنید . تهران نسبت به اینجا بهشته .
من دوره لیسانس فردوسی مشهد خوندم .
اقتصاد سنجی که هیچ .
هیچ کس بلد نیست .
حتی تجزیه و تحلیل ریاضی هم فوقالعاده ضعیفه .
هیات علمی کم
انحصاری بئدن دروس دست یک استاد های خاص
عدم وجود هم فکری در ارائا دروس
حالا فضای طبیعی هم که بماند .
اصلا جالب نیست . البته نوسازی شده
یه نکته رو هم من اضافه کنم که : این دانشکده فقط مخصوص بچه های اقتصاد نیست . بچه های حقوق و علوم سیاسی و حسابداری هم هستن .
کادر اداری طبیعی . البته ما چون انتخاب واحدمون تحت وب بوده و هست خیلی راحت می شه انتخاب واحد کرد .
تا پارسال مافقط تا مقطع ارشد در دانشگاه داشتیم اما الان دکترا هم اومده .
انصافا بچه های دکترا خیلی خیلی قوی دارن کار می کنن.
یکی از بچه ها ارشد سیستان قبول شده بود . اونجا رو خیلی بهتر از فردوسی می دونست . به لحاظ علمی ؟؟!!!!
موفق باشید و ممنون ازاین پست
soheila گفت
من لیسانس شیمی دارم! وبه رشته اقتصاد خیلی علاقه مندم اگر منابع کارشناسی ارشد را برایم بفرستید بسیا رممنون میشوم
پوریا گفت
سلام
می توانید کارنامه سال قبل و منابع کارشناسی را در وبلاگ http://www.iran-economy.blogfa.com/ ببینید
lida گفت
سلام من لیسانس ریاضی کاربردی دارم ولی علاقه زیادی به رشته اقتصاد دارم و می خوام ارشد اقتصاد بدم ولی اطلاع کافی ندارم تطفا راهنماییم کنید.اگه ممکنه منابع و کتابهای لازم رو معرفی کنید ممنون میشم.
یکی گفت
عزیزان برین لیسانسه خودتونو امتحان بدینان دست از سر ما اقتصادیا هم بردارین مطمئن باشین اگه رشته ی خودتونو ادامه بدین موفق ترین اینو به عنوان یه دوس گفتم اگه رشتتون اقتصاد نباشه به این آسونیا نمیتونین قبول بشین بچه های اقتصاد به هیچ وجه رقیبای ضعیفی بر شماها نیستن اگه مهندسی تو شریف گرفتی بیا جلو اون موقع شاید بشه تو این رقابت جایی داشته باشی وگرنه ول معطلی
آدام اسمیت گفت
بچه های خوبم
درود برشما ، می بینم بچه های گلم که اقتصاد خوندن برای امتحان ارشد خیلی نگرانند . باید هم نگران باشن! من که پدر علم اقتصادم هیچ، آقایان کینز و فریدمن هم بیان ایران ارشد امتحان بدن، بعیده قبول بشن! اما مطمئنم اگه گالیله و کوپرنیک و نیوتن بیان شرکت کنن حتماً قبول میشن! آخه سوالات امتحان ارشد شما به همه چیز شبیهه جز اقتصاد ! برای همین وضع اقتصاد کشورتون اینجوری ! اگه من هم می رفتم مهندس ناظر یک ساختمون می شدم به نظرتون اون ساختمون چه شکلی می شد!!
یکی گفت
اگه یکی این وسط درست بگه همین آداو اسمیته فکر کنم بشناسمش
مهرداد گفت
سلام آقای الحسینی خسته نباشید خواستم ببینم با میانگین درصدهای 50 درصد میشه قبول شد ؟
رها گفت
سلام حال شما…خيلي خيلي خيلي ممنون اين اطلاعاتو فقط اينجا ميشه گير آورد..من تابستون خرد رو خوندم و يكم كلان امار رو هم يه كلاس خوب دارم ميرم از رياضي ميترسم و ميخوام زبان هم يه 15 min براش وقت بذارم…نظرتونو ميدين؟ اگه ميشه منابعو برا منم بفرستين…در ضمن من اقتصاد نظري خوندم
'گل بهار گفت
سلام مرسی از وبلاگ خوبتون میشه جزوات و کتاب های تستی که برای کنکور ارشد لازمه برای من هم میل کنید من دارم رو جزوه و کتاب های تست تیمور محمدی و تیمور رحمانی کار می کنم برای کنکور کافی هستند
محسن رنجبر گفت
سلام و عرض خسته نباشي براي قبولي در دانشكاههاي تهران چه درصدهايي لازم هست
mohammad گفت
با سلام خدمت شما
اگه امكان داره منابع ارشد اقتصاد را برام بفرستيد
لظف می کنید
سارا گفت
من دارم اقتصاد انرژی می خونم. ارشد یکی از دانشگاههای تهران.به دوستان عزیزی که فقط به خاطر بازار کار می خوان بیان اقتصاد بخونن، اگه علاقه ندارین، کار بیهودهای می کنین.اونقدرم بازار کارش خوب نیست.اما اقتصاد یه رشته خاصه، من عاشقشم. در مورد دانشکده های اقتصاد باید از تربیت مدرس هم می گفتین،معدل زیر 15، کلاس همه چی به جز اقتصاد
آرتا دخت گفت
سلام آقای الحسینی
به نظر شما برای انتخاب رشته آزاد گرایش برنامه ریزی واحد علوم تحقیقات بهتره یا محض مرکز؟خیلی ممنون و سپاسگزار میشم اگه راهنمائیم کنید.
واحد علوم تحقیقات گرایش محض نداره یعنی تا پارسال که نداشت.
—————
صادق: با توجه به اهمیت بیشتری که به علوم تحقیقات داده می شود، به نظرم علوم تحقیقات بهتر است. البته بستگی به فاصله منزلتان دارد. این از همه چیز مهمتر است. ارنه در هیچکدام قرار نیست چیزی یاد بگیرید..
صلاح الدین ایوبی گفت
سلام
میشه لطفا در مورد دانشگاههای آزاد تهران و اینکه کدوم بهتره و کدوم گرایش مناسبتر یه کم توضیح بدین؟
به نظرتون انرژی بهتره یا محض؟
محمدصادق الحسینی گفت
صادق: به نظرم محض کلا بهتره. انرژی البته بازار کار خوبی داره ولی خب یک ترم بیشتره…
نغمه گفت
برنامه ریزی گرایشه خیلی توپیه همونو بزن
صادق الحسینی گفت
سلام آقا صادق !
دیروز مطالب بدی برات نوشته بودن، واقعاً حقیقت داشت؟
زهرا گفت
با سلام
پیشنهاد می کنم لیست منابع مهم آزمون کارشناسی ارشد رو اگه میدونید ، اینجا بنویسید که لازم نباشه برای تک تک بچه ها بفرستید.
با تشکر
ghazal گفت
salam bache ha haleton khobe?mibinam hamatoon dar hale khod koshi hastin ziyad khodetoono aziyat nakonin eshala sale dige
emsal k dige gozasht
mehdi گفت
برای قبولب در رشته اقتصاد دانشگاه های تهران و شهرستان ها چه درصد هایی لازم است (به تفکیک) مرسی
mehdi گفت
لطفا درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته اقتصاد را برای من میل کنید با تشکر
آرتا دخت گفت
سلام آقای الحسینی
میشه بفرمایین برای انتخاب رشته آزاد به نظر شما توسعه بهتره یا برنامه ریزی سیستمهای علوم تحقیقات البته میدونم که اکثر واحداشون مشترکه ولی به هرحال ، از بابت راهنمایی قبلیتون سپاسگزارم.
بابک گفت
فقط یک آمار بدم برای اونایی که می خوان کنکور اقتصاد بدن:
از 20 نفری که امسال شریف تو روزانه و شبانه گرفته فقط 3 نفر لیسانس اقتصاد خوندن، 3 نفر هم ریاض خوندن و بقیه مهندسی هستن!!!
در ضمن بچه هایی که می خوان شریف بیان، باید به ریاضی علاقه فوق العاده شدید داشته باند. این جا اقتصاد مهم نیست، ریاضیات هستش که مهمه.
فرامرزی گفت
ارشد رابه شما توصیه می کنم دانشگاه زاهدان بخوانید واقعا بار علمی با لا وکاربردی درس می دهند واساتید با کیفیت هستند
سهیل گفت
سلام اقتصاد رو مازندران میخونم بچه ها از سوال های کلان امسال راضی نبودن و میگفتن از تیمور رحمانی طرح نشده میخواستم بدونم نظرت چیه؟ این که میگن بعضی منابع ارشد رو هر سال تغییر میدن درسته؟ اگه منابع ارشد رو هم بفرستی ممنون میشم!
سیاوش گفت
سلام
آقا اگه میشه منابع رو واسه منم بفرست.
ممنون
محمد گفت
من تو کنکور ارشد 88 اقتصاد شرکت کردم
حالا یکی به من بگه با درصدهای خرد 57% کلان34% ریاضی 40% آمار 52% چیزی قبول میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیما گفت
لطفا درصد های قبولی در ارشد اقتصاد دانشگاه دولتی را برا میل کنید
محمد گفت
سلام من هنوز منتظر جوابم
سینا گفت
سلام
ببخشید اگه خرد وکلان 40 % باشن ریاضی و آمار هم 50% باشن رتبم چند میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عبود گفت
ها اینا چین؟؟؟؟؟؟؟؟
ghazal گفت
سلام به همگی
باید بگم برای اینکه بفهمید چیزی قبول میشین یا نه باید میانگین وزنی بگیرین
درصدهای خرد و کلان و در 4 و درصدهای ریاضی و آمار و در 2 و درصد زبانو در 1 ضرب کنین و حاصلجمعشو بر 13 تقسیم کنید
اگه عدد به دست اومده از 60 بیشتر بود احتمال قبولیتون زیاده ولی اگه از 50 کمتر بود احتمالش کمه
موفق باشید
ghazal گفت
به محمد آقا هم بگم حدود رتبش 700 یا 800
سیما خانومم 800 یا 900
البته امیدوارم بهتر از اینا بشه
محمد گفت
مرسی از راهنمایی تون
ببخشید حالا با این رتبه کجا قبول میشم؟؟؟؟؟؟؟
میتونم شبانه یه شهری به جز زاهدان رو برم؟؟؟؟؟؟؟؟
امسال حتما باید قبول شم وگرنه میرم سربازی
محمد گفت
در ضمن خانم غزل من معدلم 17.45 است
امیدی هست که شبانه اهواز قبول شم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد گفت
تازه من معدلم 17.45
امیدی به شبانه اهواز داشته باشم
مرسی خانوم غزل
محمد گفت
تازه من معدلم 17.45
امیدی به شبانه اهواز داشته باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسی خانوم غزل
ghazal گفت
خدمت محمد آقا عرض کنم که
از اون جایی معدلشون خوبه ایشالا شبانه و یا پیام نور قبول میشی
بهتر موقع انتخاب رشته دقت کنی
شایدم رتبه تون بهتر بشه چون درصد ها معمولا همین حدوده
پیام نور تهران و کرج رو هم حتما انتخاب کنید
موفق باشید
مهدی گفت
سلام
من میخواستم ببینم با درصد های تقریبی زیر چه رتبه ای رو میتونم بیارم
زبان =0
خرد=55
کلان=40
ریاضی=60
امار=70
معدل=14
در ضمن سوالات کنکور رو از کجا میتونیم پیدا کنیم
مهدی گفت
غزل خانم لطفا رتبه من رو هم تخمین بزنید و بگید ایا جایی قبول میشم
مهرداد گفت
سلام خدمت آقا مهدی
درصداتون خوبه روزانه یه شهری رو حتما قبول میشی
اما مطمینی درصد هات همین ها باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من کلان رو مطمین بودم بالا 60% میزنم اما 30% شد
یه سوالاتی رو که واقعا انتظار نداشتم اشتباه دراومدن!
مینو گفت
سلام خدمت همه
با نظر مهرداد موافقم کلان سخت بود و همه وقتم رو گرفت
من معدلم 15
درصدام
خرد 45%
کلان 30%
ریاضی 50%
آمار 45%
به نظر شما اصلان جایی قبول میشم؟
شبانه زاهدان چی؟
امیدی داشته باشم؟
آیا ظرفیت ها امسال بیشتر میشن؟؟؟؟
مینو گفت
کسی نمیخاد جواب منو بده؟؟؟
مهدی گفت
اقا مهرداد مرسی
تقریبا درصد هام همینه حالا اگه کلان رو 10 درصد کم کنیم چطور؟(خرد 55- –کلان 30-ریاضی 60-امار 70)حدود رتبه هم اگه بگید خیلی ممنون میشم
با تشکر
شاهین گفت
سلام
اگه کسی میتونه رتبه منو تخمین بزنه بهم بگه
(خرد45_کلان30_ریاضی55_آمار60)
شاهین گفت
اگه کسی سوالاتو داره برام میل کنه(bara.zandeh@yahoo.com)
مهرداد گفت
سلام خدمت آقا مهدی
رتبه شما حدوده 400 تا 450 میشه البته من مطابق با درصدهای 87گفتم امسال باید ببینیم بچه ها چیکار کردن
ان شا الله بهتر از اینا بشین
مهرداد گفت
خدمت آقا شاهین هم بگم رتبتون به طور تقریبی 800 میشه
خرد رو کم زدین
میانگین درصداتون هم حدود 41 میشه
ان شا الله که همین امسال قبول شی
مهرداد گفت
سلام خانم مینو
بله شبانه زاهدان قبول میشی نگران نباش
من این رتبه هایی که گفتم مطابق با پارسال بود امسال خیلی فرق داره من خودم سوالات رو از سر جلسه کش رفتم خردم 70 شد کلان 30 (اصلان فکر نمیکردم) ریاضی 60 آمار هم 62شد هنوز خودم نمی دونم با این کلانی که خراب کردم تهران رو میارم یا نه!!!!!!!
به امیدی قبولی همتون
ghazal گفت
سلام به همگی
دوستای عزیزم این یه واقعیتیه که هر کس زحمت خودشو کشیده باشه حتما نتیجه ا شرو میبینه
در مورد رتبه ها هم باید بگم که اگه رتبتون بالای 700 800 بشه شانس قبولیتون حتی در پایینترین دانشگاهها هم صفره
در مورد خودم هم بگم که برعکس همه کلانمو بین 60 تا 70 زدم خودمم تعجب کردم اما نمیتونم درست درصد بگیرم چون بعضی از سوالا رو یادم نیس چی زدم
خردمم حدود 56
ریاضی 75
آمارم حدود 56
حالا اگه راس میگین رتبه منو بگین
در ضمن در مورد تخمین رتبه ها با آقا مهرداد موافقم خوشبینی خوبه اما زیادشم آخرش میشه افسردگی
اگه میانگین وزنیتون کمتر از 40 کلا فوق لیسانسو بیخیال شین
اگرم بالای 60 کلی خوشحال باشینو به دوستاتون سور بدین
اگه هم بین 40 تا 60 (مثل خودم)دعا کنید تا رتبتون بهتر از اونی که انتظار دارین بشه
مهرداد گفت
سلام به خانم غزل
تبریک میگم کلانتون رو عالی زدین
رتبتون بین 200تا 250 میشه
مهرداد گفت
چند تا از درصد های پارسال رو دارم امیدوارم به دردتون بخوره:
معدل 17.70
زبان 14
خرد56
کلان63
ریاضی65
آمار 61
رتبه217
——————————————————————————————-
معدل16
خرد50
کلان55
آمار53
ریاضی65
رتبه403
——————————————————————————————-
معدل17.20
خرد 55
کلان 56
ریاضی 53
آمار72
رتبه401
مهرداد گفت
اگر کسی از بچه درصد های رتبه های 500 و 600 تا 700هم داره بزاره رو وب تا بچه ها استفاده کنن
آیدا گفت
سلام من امسال کنکور ارشد اقتصاد دادم دنبال درصد ها بودم تا امروز اتفاقی این وبلاگ جالب رو دیدم
خردم 50 کلانم 35 آمارم40 ریاضی هم 50 معدلم هم 17.26 شده
طبق چیزی هم که خانم غزل گفت میانگینم 40 شد
لطفا رتبم رو بگین و بگین کجا قبول میشم؟؟؟؟؟؟؟
آیا امیدی به امسال داشته باشم؟
به نظر شما خانم غزل رتبم چند میشه؟
شما گفتین کمتر از 40 فوق رو بیخیال حالا من میانگینم40 شده رتبم چند میشه؟؟؟؟
منتظرم….
ghazal گفت
سلام به همه اقتصادیهای گل
من درصد چند تا از دوستامو میذارم واستون
خرد 35
کلان 60
ریاضی 60
آمار 40
رتبه 850و قبولی در هیچ کجا!!!
با معدل 16
خرد 45
کلان 70
ریاضی 80
آمار90
رتبه 70
معدل 18:50
در ضمن یه سری هم به سایت moshavereh.irبزنید چیزای به درد بخور زیاد داره و همچنین وبلاگ
iran-economy.blogfa.com
به آیدا خانومم بگم که رتبه اش حدود 800 900 میشه
شاهین گفت
اقایون و خانم ها اگه کسی سوالات کنکور ارشد 88 رو داره لطفا برای من میل کنه خیلی نیاز دارم کمکم کنید مرسی از همتون.(bara.zandeh@yahoo.com)
اقایون و خانم ها اگه کسی سوالات کنکور ارشد 88 رو داره لطفا برای من میل کنه خیلی نیاز دارم کمکم کنید مرسی از همتون.(bara.zandeh@yahoo.com)
اقایون و خانم ها اگه کسی سوالات کنکور ارشد 88 رو داره لطفا برای من میل کنه خیلی نیاز دارم کمکم کنید مرسی از همتون.(bara.zandeh@yahoo.com)
اقایون و خانم ها اگه کسی سوالات کنکور ارشد 88 رو داره لطفا برای من میل کنه خیلی نیاز دارم کمکم کنید مرسی از همتون.(bara.zandeh@yahoo.com)
اقایون و خانم ها اگه کسی سوالات کنکور ارشد 88 رو داره لطفا برای من میل کنه خیلی نیاز دارم کمکم کنید مرسی از همتون.(bara.zandeh@yahoo.com)
مهرداد گفت
درصد هایی که خانم غزل گذاشتن یه کم مورد دارن
مگه میشه کسی با خرد 45 رتبش 70 شه اونم خرد پارسال که اگه یکم میخوندی بالا 70 رو زده بودی
مهرداد گفت
تازه اگه رتبه 850 خانم غزل درست باشه پس خانم آیدا رتبش بالای 1000میشه
ghazal گفت
خدمت آقا مهرداد عرض کنم که باید میانگین وزنیو در نظر بگیرید نه خرد 45 درصدو در ضمن معدلشم بالا بوده معدل خودش 20 درصد رتبه است
در ضمن به نظرم چون امسال همه درصداشون نسبت به پارسال کمتره(تا اونجایی که من دیدم)با میانگین 40 همون حدود 800 900 میشه
به هر حال اینا همه حدسه شایدم شد 4000
محسن گفت
با سلام وخسته نباشید . درصد امسال من اینها بود حتمال قبولی چه قدر است ریاضی: 86 آمار 70اقتصاد خرد 43اقتصاد کلان23
نرگس گفت
سلام
حالتون خوبه؟
میخواستم در جواب آقا محسن بگم با اینکه ریاضی و آمارشونو خوب زدن اما میانگین وزنیشون پایینه (حدود 45)و فکر کنم رتبشون 800 بشه
حسین گفت
درصدهای من زبان 0
خرد 50
کلان 35
ریاضی 60
امار
70
معدل
14/20
رتبه منرو لطفا بگید
حسین گفت
درصدهای من زبان 0
خرد 50
کلان 35
ریاضی 60
امار
60
معدل
14/20
رتبه منرو لطفا بگید
آیدا گفت
من امسال خیلی تلاش کردم
امیدوارم رتبم بهتر از چیزهایی که گفتین بشه وخلاصه امسال هر طور شده قبول شم سر جلسه هم خیلی استرس داشتم وگرنه درصد هام خیلی بهتر میشد
متاسفانه کلان وقتم رو گرفت
مهرداد گفت
رتبه حسین فکر کنم یه 500 بشه
مهرداد گفت
به هر حال امید وارم همتون قبول شین
خانم آیدا توکلتون به خدا درصد ها امسال پایین بوده امیدوارم قبول شین
حسین گفت
سایت http://iran-economy.blogfa.com/ کم کم داره سوالتو میزاره دوستانی که میخوان به این سایت برند
مسعود گفت
سلام لطفا یکی بگه معدل چطور محاسبه میشه؟؟؟؟؟
اصلان معدل باید چند به بالا باشه؟؟؟
مسعود گفت
هنوز منتظر جوابم………………
نرگس گفت
سلام
در مورد معدل تا اونجایی که میدونم 20 درصد رتبه به اون بستگی داره
خب یه چیز بدیهی هم که هست اینه که اگه دو نفر دارای یک میانگین وزنی یکسان یاشند اونی رتبه اش بهتر میشه که معدلش بیشتره
لیلا گفت
لطفا نفر اول کنکور بگه کلانش رو چند زده
مهرداد گفت
سلام خدمت همه بچه های اقتصاد
ببخشید خانم غزل شما کلان رو واسه ارشد از چه کتابهایی خونددید؟؟؟؟؟
لیسانستون رو از چه دانشگاهی گرفتین؟؟؟؟؟؟
ghazal گفت
دوباره سلام
راستش من کلانمو فقط از روی تیمور رحمانی خوندم به نظرم هر کس کتاب درس و تست تیمور رحمانیو دقیق بخونه بیشتر سوالا رو میتونه جواب بده اما بعضی از سوالاتم واقعا جدید بودن که من هیچ جا ندیده بودم ولی با اطلاعات خودم که زدم درس دراومده
در مورد دانشگاهمم باید بگم من که از استادام چیزی یاد نگرفتم هرچی هم که بلدم خودم خوندم
مهرداد گفت
منم از روی تیمور رحمانی خوندم
اما جرات نداشتم اون هایی رو که شک داشتم بزنم
به هر حال تبریک میگم کلانتون رو خوب زدین
ghazal گفت
مرسی
ولی من کلا به لین نتیجه رسیدم که باید در کنکور ریسک کرد من در کلان چند تا سوالو مطوئن نبودم ولی زدم و درست دراومد مثل سوالای76 و 89
البته زیادم ریسک نکردم چون خطرناک بود
ولی یکی از دوستانم پارسال خیلی از سوالاشو شانسی زده بود البته خیلیم زرنگ بود و رتبه اش زیر 100 شد
اینطوری به ریسکش می ارزه نه؟
حسین گفت
اقا بالاخره کسی سوالا رو پیدا کرد یا نه بابا اگه سوالا رو دارید بزارید بقیه هم استفاده کنند
علی گفت
من رشته ام عمرانه ولی اطلاعات خوبی بدست اووردم
حسین گفت
اقایون وخانم ها لینک دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته اقتصاد سال 88
http://www.2shared.com/file/5049291/5419a67b/Iran-economyblogfacom.html
http://www.2shared.com/file/5049291/5419a67b/Iran-economyblogfacom.html
حسین گفت
سلام من بعد از دیدن سوالات درصدهامو بدست اوردم لطفا اگه کسی میتونه رتبه منو به من بگه و بگه که ایا جایی قبول میشم (روزانه یا شبانه)
زبان 0 خرد 50 کلان 35
ریاضی 65 امار 65
مهرداد گفت
احتمالا 700 بشین
معدلتون کمه
شبانه قبول میشین
ghazal گفت
بازم سلام
همگی خوبین؟
راستی آقا مهرداد یه سوال :
میخواستم بپرسم شما کدوم دانشگاه درس میخوندید؟
مهرداد گفت
سلام
من دانشگاه شهید چمران اهواز درس خوندم
شما کدوم دانشگاه درس خوندین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیدا گفت
با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان
تو وبلاگ زیر رتبه ها و در صد ها هستن
ghazal گفت
سلام دوستان
در پاسخ به سوال آقا مهرداد باید بگم که من دانشگاه بوعلی همدان درس خوندم
در ضمن آدرس وبلاگی که آیدا خانم گفتن چیه؟
اگر کسی آدرس جائی رو داره که بچه ها درصداشونو زدن لطفا بذاره
مهرداد گفت
سلام به بچه های اقتصاد گل
خوشم میاد که همتون اقتصاد خوندین همه هم قصد ادامه تحصیل دارین همه هم با سواد و همه هم امسال ارشد قبول میشن
پس همه هم میدونن که باید تو ریاست جمهوری به کی رای بدن
همه هم میدونن یه اشتباه رو دو بار تکرار نمیکنن
همه هم می دونن 57 استاد اقتصاد چی به احمدی نژاد گفتن
حسین گفت
سلا م
ایدا خانم شما لینک وبلاگ رو نذاشتید.
اقا مهرداد به کی رای بدیم. میرحسین موسوی یا خاتمی
احمد گفت
ببخشید یک سال داشتم
تا چه رتبه ای میشه ارشد اقتصاد قبول شد؟
ghazal گفت
فکر کنم تا زیر 700 800 بالاخره یه جایی قبول میشی
مهرداد گفت
سلام به همه
یکی از دوستام پارسال رتبش 925 شد شبانه زاهدان قبول شد ولی نرفت
مهرداد گفت
خانم غزل دوست شما که 850 شده حتما بد انتخاب رشته کرده که هیچ جا قبول نشده
شیوا گفت
خیلی جالب بود استفاده کردم.لطفا منابع کارشناسی ارشد رو برام میل کنید…سپاسگزارم
ghazal گفت
نه دوست من شبانه زاهدانم زده بوده
احتمالا دوست شما چاخان گفته!
راستی پیشاپیش عید همتون مبارک
امیدوارم همتون سال دیگه همتون دانشجوی ارشد باشید…
آیدا گفت
سلام عید همگی مبارک
امیدوارم سال خوبی رو شروع کنید و همگی شبانه زاهدان قبول شین!!!!
سینا گفت
مگه زاهدان چشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من موقع انتخاب رشته روزانه زاهدان رو بالا تر از روزانه تبریز و مشهد میزنم
شما باید به سطح علمی دانشگاه توجه کنید نه به موقعیت شهر
زاهدان هم از نظر سطح علمی درس اقتصاد بالاست
من زاهدانی نیستم اما تعریف ارشد اقتصاد را شنیدم
آیدا گفت
سلام آقا مهرداد
من هم دانشگاه چمران درس خوندم
با یکی از اساتید گروه اقتصاد دانشگاه صحبت کردم ایشون اعزام دانشجو به خارج دارن
دنبال کارام هستم که برای ادامه تحصیل انگلیس برم
مهرداد گفت
سلام
سال نو مبارک
ببخشید خانم غزل دوستتون که 850 شد درصد هاش مربوط به چه سالیه؟
ghazal گفت
سلام
اول اینکه شبانه زاهدان چش نیس؟
البته شاید واسه کسانی ه شهرشون به اونجا نزدیکه مثل مشهد و کرمان زاهدان واسشون بهتر از تبریز باشه
اما مواظب باشین اگه اونجا قبول شدین معتاد نشین….
در ضمن درصدای دوستم مربوط به پارساله حتی پیام نور زاهدانم قبول نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهرداد گفت
واقعا؟؟؟؟؟؟
اما تا اما ظرفیت های دفترچه1100 تا هستن
مهرداد گفت
آیدا خانم اگه شما بچه اهواز هستین میتونید در دوبی هم ادامه تحصیل بدین چند از دانشگاهای اونجا زیر نظر دانشگاه امریکاست
آیدا گفت
بله
من بچه اهوازم
اکثر اهوازی ها یه خونه تو دبی هم دارن بیشتر فامیل هامون هم اونجا هست
ولی تعداد دانشگاه های خوب دوبی کمه
واسه همین بیرمنگام انگلیس میرم
سینا گفت
زاهدان که پیام نور نداره خودش خبر نداره
سینا گفت
سال نو مبارک
هپی نیو یر
كيان گفت
با سلام و تشكر از راهنماييهاي شما آقاي الحسيني
لطفا” منابع ارشد را براي من هم بفرستيد .
دانا گفت
با سلام و تبريك سال نو
تشكر از وبلاگ جالبتان آقاي الحسيني
لطفا” منابع ارشد اقتصاد را براي من نيز ارسال كنيد.
ایمان گفت
زاهدان غیر انتفاعی داره
آیدا گفت
درسته ایران به مدرک اون ور آب گیر میده اما نمیتونه به هر دانشگاهی گیر بده
مهرداد گفت
خانم آیدا اگه دانشگاه بیرمنگام بتونید برید خیلی عالیه مدرکش هم معتبره
دانشگاه های دوبی هم من دیدم همشون به درد نخورن ولی یکی دوتا شون عالیه و اگه اونجا درس بخونید تو خود دوبی میتونید کار پیدا کنید اما ایران نه
غزل خانم راس میگن ایران زیادی گیر میده
اصلا هند نرین پارسال من اونجا بودم دانشگاهای مزخرفی داره
اما ایران نمیتونه به دانشگاهای معتبر انگلیس و کانادا و آمریکا گیر بده اونجا دکترا بگیرید اینجا به عنوان یه استاد استخدام میشید البته اگه برگردید
سینا گفت
وبلاگ زیر هم خوبه در مورد اقتصاد ارشدi
irankhatami.iranblog
سینا گفت
البته اولش w بزارین آخرش همcom.
سینا گفت
سایت گوگل هم خوبه
http://WWW.GOOGLE.COM
دانا گفت
با سلام مجدد
منابع ارشد را هنوز دريافت نكرده ام در صورت امكان برايم
ارسال كنيد متشكرم.
سینا گفت
سال نو مبارک
سینا گفت
نمیخاد دانشگاه زاهدان رو زیر سوال ببیرین
خودتون یه سر بزنید ببینید چه خبره
چرا الکی میگین معتاد میشین
حالا خوبه بیشترین معتادا تو تهرانن
خوبه که تو تهران یه مشت ترک خر و یه مشت معتاد و بیکار جمع شدن
اهواز هم که هزار مرتبه از زاهدان بدتره اصلان حرف اهواز رو نزنین که برا خودش یه دنیای دیگس هزار رحمت به زاهدان تو اهواز راس راس را میره با انواع مشروب و قرص آشنا میشه
اصلان اهواز رو نزنید اگه تو زاهدان معتاد بشین بهتره تا تو اهواز هزار بلای دیگه سرتون بیاد
آیدا گفت
ببخشید آقای سینا شما اهواز اومدین؟
سینا گفت
من پارسال اهواز بودم
تو همون ده روزی که اهواز بودم سه تا بمب گذاری شد
گوشیم رو هم زدن
تو اخبار 20:30 هم نا امن ترین شهر ایران اهواز شناخته شد تازه گفتن افزایش ناامنی در خوزستان یعنی حالا دیگه چه خبره!!!!!!!
متاسفانه شهروندای اهوازی همشون تو خونه هاشون حاقل یه اسلحه رو دارن
آیدا گفت
البته همه شهرستان های خوزستان اینجور نیست
شهرستان های دزفول و شوشتر و ایذه و شوش امنیت خوبی دارن
ghazal گفت
ای بابا حالا چرا عصبانی میشید؟
اصلا بیاین هممون انتخاب اولمونو زاهدان بزنیو تا همه بفهمن که چه جای خوبیه!!!!!!!!!!
من که نرفتم ولی دوس دارم حداقل یه بارم که شده برم ولی در موردش چیزای زیادی شنیدم
یه منطقه خشک و کویری با طوفان های شن (خطر باد بردن هم هست) و پر از ارازل و اوباش و قاتل و اتباع افغانی و پاکستانی و بیشترشون هم سنی هستند و البته سربازان گمنام امام زمان هم اونجا زیادن میدونین که برای چی؟برای مبارزه با اشرار
به هر حال ناراحت نباشید یا تهران قبول میشید یا زاهدان فرقی نداره که!
امیدوارم همتون به خواسته هاتون برسین چه تهران چه بیرمنگام چه زاهدان چه اهواز چه……..
مینو گفت
سلام
با رتبه 700 چی قبول میشن؟
مهرداد گفت
مطالبتون خیلی جالب بود واقعا خندیدم
من درمورد شهر زاهدان چیزی نمیدونم اما تعریف دانشگاش رو شنیدم
هرچی خدا بخاد همون میشه
حالا بزارین رتبه ها بیان به دانشگاه هم میرسیم
مینو گفت
با رتبه 700 شبانه شهرستان قبول میشن؟
مینو گفت
کسی نمیدونه رتبه 650الی 700سال87چی قبول شد؟
مینو گفت
تو رو خدا بگین 700 چی قبول میشه؟؟؟؟؟؟
ghazal گفت
مینو خانم با رتبه 700 شبانه قبول نمیشی (حتی زاهدان)ولی شاید پیام نور قبول شی
مینو گفت
چه بد
پس چطور پارسال رتبه 500 شبانه اصفهان قبول شد؟
به نظرتون امسال ظرفیت ها رو بیشتر نمیکنن؟؟
مهرداد جیحون گفت
سلام اگه میشه غزل خانوم یا آقا مهرداد رتبه منم حدس بزنن و شانس قبولی کجا البته اگه دارم . زبان 0 خرد 68-65 کلان 43 ریاضی 60 آمار 35 معدلمم 18.36 دانشگاه آزاد. ممنون منتظر جوابم
مهرداد گفت
معدلتون خوبه
حدود 450 میشین
با همین رتبه روزانه اهواز رو میارین
ولی سعی کنید شبانه اصفهان برین
امیدوارم رتبتون کمتر بشه
میانگینتون هم 8/47
ببخشید کدوم واحد دانشگاه آزاد درس خوندید؟
ghazal گفت
سلام
به نظرم رتبتون با توجه به معدلتون حدود550 تا 600 بشه
البته نظر آقا مهرداد خودمونو نمیدونم
آقا مهرداد نظرتون چیه دو تائی با هم یه موسسه تخمین رتبه بزنیم؟
البته باید مواظب عواقبشم باشیم چون اینا همش حدسه
خدا به داد برسه اگه درست درنیاد
امیدوارم رتبه هممون بهتراز اینی بشه که تخمین میزنیم……….
ghazal گفت
میگم آقا مهرداد بیا ما اولش با هم یه مشورتی بکنیم بعد تخمین بزنیم نه؟این طوری نمیشه
الان این آقای جیحون دچار سردر گمی میشه
البته رتبه ای که آقا مهرداد گفته در خوشبینانه ترین حالت و رتبه ای که من گفتم در بدبینانه ترین حالت
مهرداد گفت
آخه پارسال یکی از دوستام رتبش با همین میانگین 450 شد تازه اون معدل 30/16
ایشون معدلشون خیلی خوبه
تازه همه درصداشون خوبه کلان هم که امسال بچه ها زیاد نزدن
فقط آمارشون کمه
به نظر من زیر 450 میشه
مهرداد جیحون گفت
ازتون خیلی ممنونم. من دانشگاه آزاد کرمانشاه هستم آقا مهرداد
مهرداد گفت
به هر حال امیدوارم به خاستتون برسین و رتبتون خوب بشه
مهرداد جیحون گفت
راستی قبول دارین که سوالات 61 و 64 کلان کلید سازمان سنجش اشتباهه ؟
مهرداد جیحون گفت
نکنه میگید درستن که نظرتونو نمیگید . من از چندتا از اساتید هم پرسیدم نظر منو داشتن . دوست دارم نظر شمارو هم بدونم. ممنون
مهرداد گفت
سلام
در مورد سوال 64 موافقم
به نظر من سوال 61 هم دو گزینه درست داره
مجتبی گفت
اگه میشه رتبه منم بگید تقریبی ممنوم میشم. زبان 0 خرد 51 کلان 63 ریاضی و آمار هر کدام حدود 15
مهرداد گفت
سلام میانگین شما 40 میشه
یک بار خانم غزل گفتن با میانگین 40 حدود800تا900 میشید نظر من هم همینه
شما کلان رو عالی زدین خرد هم خوب زدین اگه آمار و ریاضیتون هم حداقل هر کدوم 40 بود رتبتون خیلی خوب میشد
به نظر من کلان 63 خیلی خوبه تا الان بین این همه نظر به جز خانم غزل کسی کلانش بالای 40 نبوده
به نظر من شما واسه سال دیگه بخونید و روی ریاضی و آمار کار کنید مطمین باشید یک دانشگاه خوب قبول میشین
وحید گفت
با سلام و درود خدمت آقای صادق عزیز،
تشکر فراوان از مطالب بسیار سودمندتان دارم، بنده لیسانس کامپیوترو قصد ادامه در رشته اقتصاد تقاضا دارم در صورت امکان منابع ذکر شده را برایم ارسال فرمایید.
باآرزوی بهروزی و پیروزی همیشگی.
وحید گفت
با سلام و درود
از تمام عزیزان برای دریافت منابع سودمند در کنکور ارشد اقتصاد درخواست یاری می کنم.
مهرداد گفت
منابع
واسه خرد:
اقتصاد خرد، نظريه ها و كاربردها، عباس شاكري، نشرني
واسه کلان:
1- اقتصاد كلان، فريدون تفضلي، نشر ني(فصول مباحث كارشناسي)
2- اقتصاد كلان، تيمور رحماني، انتشارات برادران
واسه ریاضی: رياضيات عمومي 1 و 2، پوركاظمي + حل تمرين، نشرني
واسه آمار: آمار در اقتصاد و بازرگاني ا و 2+ حل تمرين، محمد نوفرستي، نشر رسا
واسه زبان:زبان تخصصی مجموعه علوم اقتصادی، رضا آذري محبي، نشر نگاه دانش
موفق باشید
وحید گفت
Shahram.vahid@yahoo.com
وحید گفت
سلام آقا مهرداد ممنون از لطفتون
موفق باشید.
ghazal گفت